Wednesday, September 23, 2009

AidilFitri 2009

thn ni first time family aku beraya 5 org without mak...sedih mmg la takyah nak ckp...tp nak buat cemane...doakan mak berada di kalangan org2 solehah...n setelah bertahun2 selalunye kami sekeluarga akan blk beraya kat kg awal tp thn ni semua berubah....preparation pun ala kadar, setakat mane yg patut...aku pun tak kisah pasal baju raye mcm thn2 sebelum ni...dr hr jumaat akak aku n adik aku sibuk kemas rumah, aku cume masak tuk berbuka...hr sabtu br aku sibuk nk cr baju raya...diorg masih mengemas...sebolehnye aku taknak ade kat rumah time tu tp....then aku kena masak tuk berbuka lg sbb dorg tak hbs mengemas...ptg tu lepas ziarah kubur mak, n mlm tu aku siapkan baju aku yg dh setahun aku perap...sambil menjahit aku mmg tak tenang...serba tak kena ngan baju tu...tula baju terakhir yg mak aku potong untuk aku siapkan...bile teringat kat arwah tu yg buat semangat aku nak siapkan....dkt pkl 1.30 baru aku tido, selalunye kejap jer aku blh siapkan baju selai tp kali ni mmg lame...akak aku tk tido lagi...aku pun tido after dh perap daging tuk masak esok hr...kul 4.30 aku jage tgk akak aku tgh masak nasi tomato n ayam masak merah...aku pun sambung goreng daging...nak buat daging dendeng...ayah aku yg request...then akak aku masuk tido, aku sengsorang siapkan kat dapur...pkl 7 dh siap semua...aku tak dpt tido dh...leh smbg online facebook kejap...pagi raye tu family mak long dtg rumah...b4 kitorg nak balik johor...on d way nak blk johor singgah alor gajah n bindu skjp...dlm kul 6 br sampai....mlm gi beraya rmh mak dib....thn ni dpt ziarah bnyk rumah jugak la...b4 ni kurang sbb mak tak sihat so nak beraya pun tak berapa sgt sbb selalu mak tinggal...n raye thn ni mmg terasa sgt kekosongannye ...tgk org lain mmg terasa ade something yg missing...al-fatihah tuk arwah mak

No comments: