Tuesday, March 30, 2010

Office Politics

Rasenye politik kat pejabat adalah sesuatu yg normal & semua tempat rasenye ade benda ni...tp kadang2 aku tak berapa nak paham ngan habit org2 ni terutamanya orang melayu...bile ade seseorang yg bermasalah di kalangan mereka2 ini, mulalah nak ajak yg lelain komplot tuk boikot org tu...ngumpat sane sini...pada aku tu pemikiran zaman budak2 la...pada prinsip aku walaupun orang tu masalah, selagi die tak buat hal dengan aku, aku kire ok jer even org lain tak suke die...n kadang2 kite perlu berbaik sangka dengan semua org utk kerja2 kite berjalan lancar...bukan nak kate aku suke sebelahkan sesape, tp pada aku org yg outspoken lagi baik berbanding org yg nampak baik & simapan2 sbb yg outspoken tak simpan dlm hati...maybe sbb aku dh terbiasa jumpe org2 mcm ni, so takde hal la...kadang2 apa yg org katakan tu betul tp mmg habit org melayu susah nak terima teguran...die je yg betul...why not ambik teguran tu n anggap satu benda positif tuk kite bangunkan dan sedarkan diri kite...ape tah aku merepek....

No comments: