Monday, October 1, 2012

Hujung minggu

tajuk macam la hujung minggu ni tajuk yg best...yela, tak penah2 update ape yg dibuat sbbnye aku sendiri rase cam rutin je buat benda yg same...tp minggu ni nak hapdet jugak... malam jumaat dlm pkl 10 mlm gerak ke seremban blk rumah ayah....dh nak dekat sebulan rasenye tak blk walaupun takle jauh mane...tapi bile cik mi dh start kuliah mmg weekend duk umah la...

subuh sabtu tu dpt sms dr member ofis bgtau salah sorg staff meninggal...mmg terkejut tp dlm hati nak pegi melawat...so bersiap2, terus ke rembau...jenazah dh bwk blk ke kampung di rembau...dgn berbekal gps kt henpon redah je...alhamdulillah sampai...takziah untuk keluarga arwah, walaupun saya baru kenal arwah tak sampai 6 bulan, tapi arwah seorg yang ceria walaupun muka garang...sentiasa disenangi semua staff...sy pergi sorg je, nak bwk amani mcm tak sedap pulak, lagipun die tak bgn lg...selesai melawat, pkl 10 pg dh sampai senawang blk...siap2 sume, kami ber3 menuju ke bandar enstek...meneman cik mi yg ade janji ngan kawan die...pkl 1.30 selesai, gerak blk senawang blk...dlm kete dah duk call my bff, azah...ajak lunch same kt mcd...kate nak mkn samurai kan...

blk dr lunch, mcm biase la, tak blh nak duduk diam je, mandikan amani sbb nak suruh die tido, aku pun membasuh la baju, mengemas depan & apa2 yg patut, amani pun tertido...aku duk melipat baju2 ngan mengemas dapur skit2...last2 tertido gak sebelah amani..tp dpt lelap dlm 1/2 jam je, kire ok la...sbbnye tibe2 terasa amani takde kat sebelah...panggil die terus mencicit dei dtg...rupenye tgh duk selongkat bilik paksu die...adeh, ini budak...memang rajin...

mlmnye lepas maghrib ke giant, beli stok brg2 dapur tuk rumah ayah...amani cam biase la, feveret beli berus...ini yg geram...die blh buat koleksi berus..hr tu jalan2 kat ikea ngamuk nak beli berus jamban...ni nak beli berus lantai...takpela, mmg die rajin pun cuci toilet kan...esok pg2 ayah dh request nasi ayam...

bgn lepas buat breakfast terus continue masak nasi ayam...sambil masak sambil berlari ke depan la kan...cik tenit tu mane duk diam, jap panjat meja, jap panjat kusi, jap die baling barang kuar grill, jap die guling2 kat dapur, jap lagi diam je...senyap sunyi sbb sume org tido, aku sorg kat dapur, skali dengar org tutup pintu bilik air, siap sendal ngan baldi lg...sahla si amani, aku tolak pintu, tgh duk landing bersila, tangan pegang berus nak cuci toilet...

lepas mkn semua, keluar gi rumah mak azah, nak hantar makanan, blk dr tu sambung melayan amani yg kejap masuk bilik atuk, jap bilik maklong, jap bilik paksu die, jap mskk blk aku...kesimpulannye, ptg tu die tertido kepenatan sapai pkl 8, aku pun duk panas2 lauk semua, pkl 12 mlm gerak blk kl...sampai dh dekat 2 pagi, aku leh sambung basuh baju...best kan?

No comments: