Tuesday, October 23, 2012

Friends @ Kawan


Kalau nak definisikan maksud friends @ kawan ni, setiap orang ade pendapat sendiri... tp pada pandangan peribadi aku sendiri, kawan ni pun ade banyak jenis...ade kawan yang setakat kenal masa zaman sekolah, zaman belajar, zaman kerja...yang kenal setakat biase2...yg baik...yang betul2 baik...macam2 la...tapi setiap yang pernah hadir dalam hidup aku mmg dah dianggap kawan...sampai ke hari ini, aku masih ade lagi kawan baik yang mmg boleh share susah senang same2...yang sentiasa support diri ini untuk lebih berjaya & maju...walaupun masing2 dah ade keluarga, seboleh2 kami masih nak kekalkan hubungan tu sampai bile...tipu la kalau takde gaduh2...tu normal la kan...tp bile masing2 dh dewasa, dh ade kerjaya & keluarga masing2, kami bnyk share yg boleh mematangkan kami...yg paling lame aku masih lagi berkawan sampai skrg, dari kitorg darjah 2 & tak pernah lost contact...aku mmg sgt hargai la relationship ni & husband masing2 pun paham...nak jumpe selalu tu mmg tak dapat la...masing2 ade life sendiri....

Panjang intro...sebenarnye nak cerita tentang seorang kawan yang aku kenal zaman aku belajar kat uitm...sebelum2 ni tak pernah la kalau aku berkawan akan berakhir dengan sesuatu yang tak sedap rasenye...tapi dengan yang sorg ni mmg lain la...

rasenye seawal part 1 takdela dikategorikan rapat dengan die...setakat kenal2 mcm biase & bertagur sape je la...tak perasan pulak die rapat ngan siape dulu...rasenye aku start rapat dengan die mase part 4...mase tu ambik paper far400 yang aku fail...seumur hidup tula satu2 paper yang aku fail...sbbnye salah sendiri taknak belajar betul2...die pun same2 fail ngan aku...so kitorg repeat paper tu, dh tertinggal 1 paper ke belakang dr budak2 sem aku...so bile repeat tu, ambik la balik ngan lecturer yang same...dh alang2 jadual pun kitorg arrange la sesame...so ade la kawan nak study sesame...

actually die ni dikenali sbg seorg yg tegas & sombong skit, sbbnye time tu die NYDP kolej aku...tp aku blh je nak masuk ngan die...sbb aku kan jenis tak kisah...study sesame sampai lulus sem tu...lepas tu kitorg ade ambik short sem 1 paper sbb nak kejar budak2 batch aku...nakla grad on time kan...dh serik ok bile tertinggal ni...start ni dh nampak la perangai die...mula2 start ngan booking bilik tuk kolej time short sem tu...nak la cari kawan2 kan sbb senang nak belajar...time tu aku satu bilik ngan die ngan min (min ko sure ingt lg kan?)...ade lg sorg nak join bilik kitorg which is yg aku ngan min tak kisah, tp yg kawan sorg ni duk bantah...kesian kat su...aku serba salah dibuatnye...

tp sbb malas nak bising2, aku ikutkan je la...then paper tu pun kitorg lulus...alhamdulillah...struggle ok time cuti sem 2 bulan nak settlekan 1 paper...then start sem baru cam biase which is die ni nampak sangat nak kongkong aku...aku cam tak blh kawan ngan org lain...tp sebab aku ni kan suke berkawan...ade aku kisah...sampai die gaduh2 ngan yg sorg lagi la bile budak tu suke dtg duk study kat bilik aku...aku plak jenis tak kisah...biarla die nak study kt bilik aku, dh die selesa kat situ...bukan die kacau aku pun...die pun start la buruk2 kan budak ni...kesian aku tgk...

then, sem depan kitorg praktikal...mmg la terpisah..sem 8 which is final sem, masuk balik kolej...die duduk sebelah bilik aku...rumate ngan si min...ade 1 tragedi la yang kitorg tak blh nak lupe yg buat kitorg macam putus kawan...tak silap time tu ramai budak2 batch aku tak pegi kelas, kitorg ni baik, pegi la kelas...then ade assignment nak kena siapkan...bilik aku penah jugak la ngan budak2 yg tak pegi kelas...dorg nak update...so dorg beramai2 duk siapkan keje kat bilik aku...& bilik die jugak la kot...terjadi la tragedi yg die dh merosakan kipas bilik die...bengkok ok kipas siling tu...then die duk tuduh2 si min ni...aku diam lg...then die duk la pegi rumah RS (warden) nak pinjam kipas...sbb die kan ade kuasa sblm ni...hehehe...dpt la...time tu die dh start duk burukan rumate die...aku tak suke la kan...die siap maki2 lagi...aku pun marah la die...sape die nak maki2 anak org?...mak bapak budak tu pun takde nak maki2 anak sendiri...bab ni mmg aku tak sokong die la kan...aku nasihat la die jgn buat mcm tu...bile die gaduh tu, die mmg terus menetap kat bilik aku la...aku tgk rumat die cool je...
bile die nampak aku tak sokong die, ade die baling aku ngan selipar...sgt budak2 ok perangai tu...hangin la aku...terus la tak pandang aku...yela, ko sape nak baling aku ngan selipar...

die menetap plak bilik depan bilik aku...bilik si ina...dh kesian ngan si ina ni duk tumpang bilik aku la...yela die tak selesa  kan...aku penah sebilik ngan ina ni...so aku tak kisah sangat...pastu yg buat sakit hati tu die duk canang pasal aku kat budak batch aku...nasib la dorg kenal aku so dorg tanye sendiri...aku mls nak layan perangai die dah, sbbnye fokus nak belajar...yg penting final sem kena grad...pikir mak ayah je...lain tu lantak la...then last day kat kolej, semua org duk salam...die boleh blah macam tu je...padahal aku kenal semua family die....aku pun taknak la panjang2 citer, pegi la jugak bilik die...tp dh die blah mcm tu je...so, buat ape nak kisah...walaupun aku tak suke la bile berkawan tu ending die sad kan?...sambung part 2...penat taip...


No comments: