Tuesday, November 20, 2012

Our 2nd Baby

Alhamdulillah...unexpexted rezeki yg kami terima dengan hati terbuka...takde merancang same ade nak tambah atau tak... Sama macam masa pregnant kan amani yg mane hati aku kuat nak check... sbb kalau hati tu berbelah bagi memang tak payah la check...ni instinct aku sendiri la... Period memang on and off sbb still breastfeed amani walaupun tak fully...Bile check keluar 2 line terus macam rase sebak...pukul 3 pagi terbangun nak check...berdebar2 pun ade...macam la anak pertama kan?...

Walaupun tak se excited anak first, tp husband yg excited...asyik paksa suruh pegi check... aku adalah malas...sebab mood swing plus pening2...skali bleeding, terus gelabah pegi hospital... kena sedas cucuk di punggung...sengal la 2-3 hari...doktor suggestkan stop breastfeed anak...perkara yang paling susah skali nak buat...tp kena keringkan hati...mula2 tu susah especially nak tido...mula2 aku kurangkan amani nye time bf, then kurangkan bag kali aku bf die... and nak stop terus just ambik masa 3 hari...caranye ialah dengan naturally...ramai bagi suggestion letak macam2...tapi aku tak sampai hati...aku ambik pendekatan dengan bercerita dengan die...cerita pasal baby@adik, cerita pasal kenapa die tak blh bf lagi...alhamdulillah berjaya...then bleeding lagi sekali...kena lg sedas...sengal 4 hari gakla....maybe dos die tinggi skit...alhamdulillah baby ok & sihat...

skrg bile nak tido die akan cakap die nak tido sendiri...memang good girl...and proudly announce baby dh 10 weeks save in my womb....

No comments: