Friday, April 26, 2013

Pregnancy Journey - 33 weeks

Alhamdulillah dh sampai 33 weeks... bersyukur sangat2 sebab masih berpeluang merasa pregnant lagi... satu perasaan yang susah nak diungkapkan melainkan ibu, mummy, emak, ummi sendiri yang merasa...walaupun bermacam masalah mungkin kite rasa tp perasaan yang satu ni susah nak ditukarkan dengan apa2 sekalipun...

Aku sampai tahap ni morning sickness still ade... last check up baby alhamdulillah sihat...berat dh 1.9kg... hohoho, besar sikit dari amani...dr pun dh target bersalin awal since baby dh engaged... memang dh terasa sangat ke bawah...tp aku still lagi drive ke ofis, masak, mengemas macam biase... mmg tak reti duduk diam...walaupun pergerakan dah terbatas kan ku gagahkan jugak...bnyk kali jugak kena sound ngan cik mi, die suh aku duduk diam2... mane la reti...dalam otak ni ade je terpikir nak buat ape...tu la namanye orang perempuan... belum sampai rumah dh terpikir dh dlm kepala nak buat ape... macam semlm, ambik je amani dh pukul 7.30... terus mandi2, mandikan amani, lepas solat masak nasi, sambil tu mengemop, sambil2 tu masuk baju dlm mesin, habis mop sambung masak, rehat layan amani jap, sidai baju, sambung layan amani sampai pukul 1 pagi... aku still tak blh tido...1.30 cik mi sampai rumah, pkl 2.30 baru blh lelap...rutin harian yang dh jadik normal... tp aku bangga sebab aku mampu buat tu semua... pastu perut mengeras, dh takut dh, terus duk diam... hehehe...bila buat keje mmg tak ingt badan ni cemane...takpela, janji tanggungjawab aku jalankan...

yang penting dalam keadaan perut memboyot ni masih lagi mampu nak ajar amani sikit2...Alhamdulillah die dh pandai kenal huruf, nombor ngan ngaji sikit2... takdela nak push die, tapi nak kenalkan sikit2 kat die...dah die mmg suka buku...cuma buku bercerita je die belum berapa nak paham...so stopkan dulu die dari membaca, mantainkan kan gambar yang interaktif....slowly akan try bercerita dengan die...anak yang baik tapi manja sangat2...pantang aku hilang je dari pandangan mmg dengar je la die laung, "ibu, oh ibu"...bercakap dah boleh sikit walaupun pelat...pantang nampak aku landing, sure suruh peluk....tido pun berpeluk lagi...cemana la nak bersalin ni...pikirkan die nanti cemane...tp masa last check up, dr scan terus je laju mulut die cakap, "eh, adik" dr pun terkejut, terus tanye, adik siapa..."adik ani la"...sekarang dh pandai bahasakan diri die ani...nk sebut amani panjang sangat, ani pun jadila... kalau nak ape2 pun die akan sebut, ani nak...

gambar baby malas nk scan...share gambar kakak die je la...




No comments: